TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Det ena ledde till det andra...

Av helena - 1 juli 2010 19:24

Känns som jag varit på benen i evigheter och då även fått ovanligt mycket gjort. Vilket är toppen för en gångs skull!


Hamnade på Rusta på förmiddagen och hittade en kulig tapet som jag ska ha som tavla på väggen.

Sedan blev det full fart till bygghandeln för att skaffa material till den ram som jag sak spänna tapeten på.

Nästa stopp blev Ö&B för att skaffa spikar så jag kunde spika ihop träpinnarna till ramen.


När jag sent om sides kom hem, så insåg jag att alla plana ytor i lyan redan var upptagna av andra (oavslutade) projekt, så det blev till att städa innan rambyggandet kunde ta sin början.


Nu X- antal timmar senare är ramen fortfarande omonterad men köket skiner    

Hamnade även på knä för att skrubba listerna i köket och när jag ända kröp omkring så tog jag ugnen och micron samtidigt och då micron står granne med kylen så blev även den blänkande vit…

Med andra ord så kan jag inte längre påstå att min lya är ett bacill hotell.

Nu har jag bara dammsugningen och moppandet av vardagsrummet och sovrummet kvar innan lyan åter är i tipptopp! Men det får vänta tills i morgon, för nu är det sovdags för grannknoddarna.


Jag tror förresten att mitt nya motto ska bli:

Finns det plats på väggen, så häng upp skiten!


Anledningen är att mina skåp är fulla och en massa ”skit” får helt enkelt inte plats.

Som tex stora skärbrädor i plast och locket till Micron som alltid åker ut micron när jag använder den och som alltid blir kvar utanför när jag är klar.

Därför blev ett hål i skärbrädan och en skruv i väggen och brädan är inte längre i vägen men ändå lätt att hitta…

Likaså med det eländiga microlocket.

En sugproppskrok på kylskåpet och problemet är upphängt   


  

 
 
Helena

Helena

4 juli 2010 18:42

Haha, ett jättebra motto! :D

http://aragornsfru.blogg.se

 
Ingen bild

Tallugglan

4 juli 2010 20:29

tack för kommentaren Helena!
Kommer att bli spännande när allt är färdigt och väggarna fulla av bruksföremål :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 25 april 10:16

Vaknar till tystnad och genom de blå kraftiga gardinerna anas solen. En duvas kuttrande letar sig in genom det öppna fönstret och en bit bort hörs en bil starta. När vi flög in över Skottland såg det från luften ut att vara väldigt grönt och vara...

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards