TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 1 januari 2019

Nytt år och nytt inlägg!

Av helena - 1 januari 2019 14:31

Så var vi inne i 2019 och ett nytt år. Återigen kavlar jag upp ärmarna, försöker hålla bloggen vid liv och jag tror att Tallugglan visar tecken på svag andning så jag försöker igen med ett svartvitt inägg varje dag.

Ibland önskar jag att jag var utåtriktad med massor av vänner, inte en lugn stund, ett intressant sprudlande liv och såååå mycket som händer varje dag.
Det skulle liksom vara så mycket lättare att blogga om jag hade något att berätta...

Men för dagen är jag bara en ältande halvgammal städare med ADD, som för diskussioner med katterna, stickar sockor i stearinljusets sken, njuter av ensamheten och drömmer om att berömmelse...
Okej det sista bara slank ur mig och jag vet inte var det kom från eftersom jag aldrig skulle orka med ett sånt liv. :-)

Jag börjar i allafall bloggåret med en svartvit bild så får vi se om jag lyckas göra bilden till en daglig vana.
Jag kör en vecka i taget och ser var jag hamnar. :-)
Kanske blir det i slutet av året en samling av 365 svartvita bilder på allt möjligt mellan himmel och jord.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

Av helena - 13 augusti 2023 17:15

Vet ingen som har såna problem med datorer som jag har. Nu är det 5:e gången som jag skriver detta inlägg och jag hoppas att det denna gång sparas, annars är risken att grannen under får en dator i huvudet :) Tålamod är tyvärr något som jag inte äg...

Av helena - 13 augusti 2023 15:30


Sitter på färjan söder ut och internet fungerar när det vill, så ingen uppdatering i kväll :-) Kan dock säga att resan mot färjan var lite stressig, men mer om det när jag har nät! ...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards