TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 25 januari 2014

Borta!

Av helena - 25 januari 2014 21:52

Så gick även denna lördag utan att jag hunnit med "ett skit". Okej, jag har varit ganska duktig, men det är ju såååå mycket som jag skulle ha hunnit med. Men det är ju en dag även i morgon, så jag får väll satsa på att få mer gjort då och skippa slappandet som varit planen :) 
Men 14 stycken lunchlådor ligger i frysen, 4 maskiner tvätt körda, köket hittat under massa disk och flyttlådorna (för stunden innehållandes en liten randig katt)  står mitt i vardagsrummet och väntar på annat innehåll :) 

Även om jag känner för att bara ligga i soffan och rulla tummarna, så behöver dock julen komma ner i lådor, och tack vare bästa grannen har jag inte längre något att skylla på.
Så i morgon ska julen ner... om inte "Kattegojan" gnagt sönder dessa lådor också :) 


I morgon är en promenad planerad och jag gissar att den blir i lugnt "Walk and talking tempo", då jag ska knata med grannen. Vi får se om det räcker eller om det blir en sväng till för Maxen.

Förutom en kortare promenad i dag, så har jag inte varit ute på hela veckan. Varit så vidrigt lat och även om jag behövt gå, så försvann promenad viljan när min S3 kraschade. Det är inte lika kul att gå utan att ha något som håller koll på tempot och längden. Men nu är appen åter nedladdad på min extra lur, så nu kan jag åter knata ut i naturen :)  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 25 april 10:16

Vaknar till tystnad och genom de blå kraftiga gardinerna anas solen. En duvas kuttrande letar sig in genom det öppna fönstret och en bit bort hörs en bil starta. När vi flög in över Skottland såg det från luften ut att vara väldigt grönt och vara...

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards