TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 31 maj 2017

3 prövningar...

Av helena - 31 maj 2017 16:46

I dag har varit en sån dag då jag undrar om gud (eller någon annan någonstans)har underlig humor eller om han bara testar mitt tålamod för att se om eller snarare när jag bryter samman...

Prövning nr 1.
Förutom att mitt beställda material som varit på väg i ett par veckor ännu inte har kommit, så är det i allafall bekräftat att det är på väg. I måndags fick jag via telefon i allafall veta att "Torky" nu stod på bordet vid huvudkontoret och skulle levereras till mig nästkommande dag...
Var "Torky" är på äventyr någonstans har jag ingen aning om och ärligt talat så har jag helt tappat lusten att ringa efter material, leta efter material och försöka finna plats för material som jag får men inte har beställt...
Varje beställning är lite som ett "kinder ägg", tre överraskningar på en gång. Man undrar när man får saken, vad man får för sak och var man ska förvara saken tills man antingen får användning för den eller någon upptäcker att jag har den och tar tillbaka den.
Spänningen är stor!! ?

Prövning nr 2!
På lördag ska jag på bröllop och som alltid är kläder ett stort problem.
Skickade efter ett par plagg på Wish och...
Man får vad man betalar för, är väll lättast att säga. Första klänningen satt som en figursydd tvångströja och jag kom varken i eller ur den. Men färgen var vacker!!
Tunika nr i var vacker på bild och dök upp aningens mindre vacker i ett tyg som jag aldrig skulle kunna ha utan att behöva mängder av fuktkrämer (tål inte nylon någonstans!!) tunika nr 2 slutade typ under brösten och var lite kortare än jag hade föreställt mig, att den skulle vara.
Hoppet stod till klänning nr 2. En lång hallonfärgad sak i spets... Och bara spets!
Den var aningens mer spets än jag tänkt mig och mina underkläder bör planeras noga :-)
Så efter jobbet har jag tillbringat ca timmen med att försöka hitta en svart underklänning, som döljer det som spetsen visar.
Har även köpt en gördel som håller in fläsket och den hudmassa som dallrar när jag rör mig och som tyvärr är alldeles för synligt i klänning och även hittat en stor hatt.
Inte för att det är ett måste att ha hatt på bröllop utan för att jag tror mina kepsar skär sig med klänningen och jag behöver något att.gömma mig under/bakom.
Hur som haver har detta "kalas" kostat mer än jag egentligen har råd med och och om man står i en lysrörshytt som avslöjar allt och kommer på sig med att nynna "Vår julskinka har rymt", då behöver man mer än expert hjälp!!!

Prövning nr 3!!
Rullatorer är bra hjälpmedel! De hjälper folk att ta sig fram och som stöd när inte balansen finns.
De kan även vara mordvapen!!
Står i kö med en liten silverfärgad dam framför mig. Ställer ner korgen framför mina fötter, loggar in på banken och för över pengar. Tittar upp och tanterna har förökar sig!!
Två tanter med varsin rullator står plötsligt snetr framför mig. På något omärkligt sätt har ena tanten smugit förbi mig och försöker tränga sig in framför mig i ett mellanrum som knappt fanns. Likt en liten bil som försöker ta sig in i en stillastående bilkö, försökte denna lilla tant ta sig in framför mig dels genom att smyga och dels genom att försiktigt putta min korg åt sidan.
När jag dessutom upptäckte att denna lilla tant låg först i en kö som ringlade sig bakom henne så blev det droppen som rann över. Det räckte med ett kort men irriterat:
"Ursäkta mig", för att tanten utan ord el ursäkt skulle ta ett steg tillbaka och åter släppa in mig på min plats i kön. Men hämnden är ljuv tänkte väll tanten och körde på mina hälar ett par gånger innan jag lämnade affären med min kasse.
Jag är för snäll för min egen hälsa :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 25 april 10:16

Vaknar till tystnad och genom de blå kraftiga gardinerna anas solen. En duvas kuttrande letar sig in genom det öppna fönstret och en bit bort hörs en bil starta. När vi flög in över Skottland såg det från luften ut att vara väldigt grönt och vara...

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards