TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 16 april 2018

Beslutet är fattat... Kanske.

Av helena - 16 april 2018 18:22

I dag har varit en av dessa dagar då jag mycket väl kunnat hamna i ett hörn, hysteriskt fnittrande med snurrande ögon och väntat på vitklädda personal ska komma med en fin jacka till mig...

Jag mår bra av ordning, rutiner, hållna ord och klara regler. Jag vill veta vad det är som gäller och ha sikt framåt på problem som kan dyka upp och just nu känns det som om jag befinner mig på en jäkla cirkus som drivs av ett gäng... Jag vet inte vad.

Det som gällde i går gäller inte i dag och ord som gavs förra månaden slutar gälla så fort de når fram till den person som frågan gäller och när någon säger "Ja" ska det tolkas som ett "nej" eller kanske även ett "eventuellt" beroende på om det är en måndag, en onsdag eller om personen som det inte gäller har lila sockor på fötterna.
Beslut som fattades för månader sedan gäller fortfarande inte, trots att beslut har fattats om att gällande beslut ska ändras innan nya beslut fattas... Typ :-)

Okej, en liten överdrivet mående om dagen som varit, men ge det några dagar till så slutar jag garanterat att le åt allt som jag inte har kontroll över och kastar in handduken.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards