TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2023

Katten Findus fick en kompis... typ

Av helena - 5 augusti 2023 23:14

Avslutar kvällen på balkongen och tystnaden i området, bara trafiken på Västra vägen hörs.
Dagen började sent och regnet slog mot rutan, så någon brådska att kliv upp fanns inte.
Under många timmar igår satt jag och försökte koppla ihop telefon med smartklockan, men det ville sig inte alls. I morse fortsatte jag kampen mot dator och efter tre timmar, så fanns det äntligen kontakt men jag har inte den blekaste susning om vad jag gjorde :-) .
Då hade även solen kommit fram, så jag hoppade I mina "skogskläder" och cyklade ut i skogen. Under mina fyra år på mitt blåbärsställe, har jag varken stött på andra blåbärsplockare eller serr mina ris avplockade. Det enda med denna mängd i skogen är att bestämma mig för var jag ska börja plocka.

Blev många timmar bland riset och jag kunde nog suttit kvar ett bra tag till om inte myggen börjat visa intresse för mig.
Istället blev det förbi affären, hem lämna bär och sedan vidare på sjukhusbesök.
Var lat och köpte en kebabtallrik på vägen hem :-)

När jag kom innanför dörren mötte en upprörd Findus mig i hallen. Han jamade, pratade, gick runt mina fötter och gjorde sitt absolut bästa att få min uppmärksamhet.
Jag gav honom mat och tog sedan min mat och gick ut på balkongen. Mitt i dörrhålet satt Findus som en stenstod och stirrade upp på något som satt på fönstret, han vägrade släppa fönstret m blicken och vägrade röra sig ur fläcken, så jag fick kliva över katten för att komma ut. Vinglas i en hand, kebabtallrik i andra handen och träskor på fötterna, så levde han väldigt farligt, men jag kom ut. När jag väl satt mig ner så började Findus åter högljutt prata, sträcka sig upp mot glaset och på alla möjliga sätt att få mig att fatta att något var fel, något hörde inte hemma på balkongen och att Findus ville ha "saken".
Det är 3:a året i rad som en STOR gräshoppa eller vårtbitare (vad är skillnaden?)tagit sig upp till mig. Förra årets åkte ut över balkongräcket på en sopskyffel medan den första som tog sig in till mig hittades i min säng... i delar ?
Även årets försvann över räcket till Findusens stora besvikelse ochvi flera timmar letade han efter den.

Nu är gårdagens vinbär och dagens blåbär infrysta, disken är diskad och jag börjar känna mig redo för sängen.

Har ingen aning om vad jag ska hitta på i morgon, inte heller hur vädret kommer att bli.
Men jag skulle behöva dra dammsugaren över golvet....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 25 april 10:16

Vaknar till tystnad och genom de blå kraftiga gardinerna anas solen. En duvas kuttrande letar sig in genom det öppna fönstret och en bit bort hörs en bil starta. När vi flög in över Skottland såg det från luften ut att vara väldigt grönt och vara...

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards