TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 13 mars 2015

Från punkt A till B via... Z

Av helena - 13 mars 2015 19:31

Av erfarenhet vet jag att jag behöver planering och åter planering när jag åker någonstans. Jag bör helst vara på plats två timmar innan utsatt tid för att vara helt säker på att jag verkligen ÄR på plats i tid.

Mycket händer på vägen från det att jag bör gå ut genom dörren till dess att jag verkligen lämnar lyan och är på väg.
Så i går när jag skulle ner till Stockholm och Cirkus räknade jag ut att jag skulle ta en buss som gick SENAST 17 från Busstationen för att vara på plats ute på Djurgården 19.30 Vi snackar om en resa som enligt "Sl.se" skulle ta ca  1 1/2 timme och som säkert för normala människor med full koll verkligen tar 90 minuter, men nu snackar vi om en virrpanna med ADD och som ofta går runt med huvudet under armen.

Inget blir liksom som planerat och inte ens med GPS i handen lyckas jag komma rätt...  
men vi tar det från början och starten för alla misstag :) 


Slutade alltså vid 15.30 och hade således  ca 1 1/2 timme på mig för att äta middag,hoppa i kläder och hinna vara på stationen vid 17-tiden.  Tyvärr så hittade jag en roman och började läsa över middagen och då sprack planen! När klockan var 16.54 (typ) upptäckte jag att tiden rusat och jag fick plötsligt väldigt bråttom och inte en chans att jag skulle hinna med min planerade buss. Hoppar i skorna, lite parfym bakom öronen, en banan i väskan och ut genom dörren. Halvvägs till bussen inser jag att jag borde pumpat däcken på cykeln, men det går inte att hinnas med just då utan bussen är det viktiga målet. Rusar in på Pressbyrån för att ladda färdkortet och då går min 17.15 buss. Blir stående i 15 minuter i väntan på nästa buss och inser att jag kommer kanske att hinna i tid till musikalen om allt går som planerat, resten av vägen.
Hade kvällen innan kollat på färdväg och tider så jag hade det under full kontroll när jag klev av vid Danderyd, lite senare än jag ville. Jag skulle därefter byta vid T-centralen till spårvagn 7 och fortsätta färden till Cirkus. Jag meddelade Maria att jag var på väg och frågade samtidigt var 7:ans spårvagn gick någonstans och fick en bra beskrivning till hållplatsen sedan strulade det till sig och jag hamnade fel. Med GPS, en karta OCH Marias beskrivning så hamnade jag inte på spårvagnen utan på en BUSS!!!  En station senare insåg jag att jag satt på fel färdmedel och klev av. Meddelade Maria att jag kommit lite på avvägar och fick den förvånade frågan "Hur hamnade du i Kungsträdgården??" tillbaka.    En fråga som jag inte riktigt hade något svar på...  Det liksom bara hände!
Efter lite panikartad stress så hittade jag rätt hållplats, klev på rätt spårvagn och lyckades även kliva av vid rätt station. Jag såg helt enkelt några finklädda damer på spårvagnen som högt och ljudligt pratade om "Livet är en schlager"  så jag beslöt mig för att följde efter dem, annars hade jag kunnat hamna lite mer på avvägar :)
En kvart innan föreställningen var jag slutligen trött, stressad och en aning uppe i varv, på samma plats som mitt sällskap och kvällen kunde börja!

Det är helt klart så att jag inte kan åka från punkt A till punkt B, utan att först hamna på Z och därefter ett par varv runt P innan jag slutligen åter är på rätt väg.

Jag börjar lära mig hur jag funkar, men det är lättare sagt än gjort att undvika mina små genvägar.   

#Blogg100
  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 25 april 10:16

Vaknar till tystnad och genom de blå kraftiga gardinerna anas solen. En duvas kuttrande letar sig in genom det öppna fönstret och en bit bort hörs en bil starta. När vi flög in över Skottland såg det från luften ut att vara väldigt grönt och vara...

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards