TALLUGGLAN

Alla inlägg under oktober 2008

Av helena - 24 oktober 2008 23:57

I år är jag inte ute i sista minuten med julklapparna. Josefin och syrrans klappar är redan klara och även Joels 18 års present är klar.

Kanske jag i år slipper rusa runt den 22 december tillsammans med andra sista minutare och leta panikklappar. Hoppas kan man ju alltid!

Av helena - 23 oktober 2008 21:52

I dag begravdes en vän till min kusin och min fars företagspartner. Min pappa var inte i form för att gå på begravningen men min kusin gick och min moster.


På begravningen kom en kvinna fram till min moster och frågade om hon var Berits syster, alltså min mammas syster. Min moster blev förvånad men tvingades ju erkänna att så var fallet. Kvinnan hette Smirre och hennes man som var med hette Jan. Även deras dotter Smulan var med på begravningen. När jag var liten och fortfarande boendes i Hässelby så var Smulan min bästa kompis.

Jag var ofta hos Smulis och var även med familjen till deras sommarställe i Skåne under ganska många år.

Moster tog kort på familjen oh jag ser fram mot att se fotot.


Ganska komiskt att världen är så liten som den visar sig vara...




Av helena - 23 oktober 2008 19:36

kanelbullar


Ska strax sätta mig och fortsätta skriva, men var bara tvungen att lägga in denna bild först. 

 De är godare än de ser ut att vara!

Av helena - 22 oktober 2008 19:35

Samma seghet som jag i dag haft var länge sedan jag kände av senast.

Om jag inte var tvungen att kliva ur sängen i morse så hade jag med all säkerhet fortfarande legat kvar under täcket.

Men ett möte med hönsföreningen väntade och dagen till ära fick vi även sällskap av en tupp som enligt min mening inte hade alla ponnyhästar hemma på loftet.

Men jag lyckades i alla fall hålla mig vaken under de närmare tre timmar som mötet/träffen/tidsfördrivet höll i sig och lyckades ge en och annan kommentar ifrån mig och även stundtals visa en min av intresse som om jag verkligen var vaken och brydde mig om vad som hände i rummet.

Fråga mig inte vad som hände och skedde runt omkring mig, för som alla vet så är jag en mycket bra skådespelare som verkar intresserad fast jag är uttråkad och kanonpigg när jag svarar i telefonen på morgonen fast jag inte ens öppnat ögonen ännu…    

Så ärligt talat kan jag berätta att jag var närvarande men min hjärna MYCKET frånvarande under de tre timmarna i hönsgården.

Lämnade hönsklubben och lyckades i min förvirring ta mig till biblioteket och irrade runt bland hyllorna i närmare kvarten innan jag kom på att det var Ica jag skulle till eftersom det var mjölk jag var på jakt efter och inte någon bok.

När jag lullat ut från Ica så ringde min moster och innan jag viste ordet av så var jag på väg mot JULA. 

Storhandlade inne på Jula och kom ut med… öronlurar.

Min moster hittade många roliga saker som hon köpte och jag bar. Vi hamnade sedan inne på flygis och det blev även där storshopping, nämligen en stor burk Vaniljsocker.

Trots en tur till Stockholm har jag lyckats hålla mig till mindre än hundringen i utgifter. Hade det varit en bra dag så hade jag kommit hem med mycket mera, men eftersom jag är som jag är i dag så är jag nöjd med att jag överhuvudtaget kom hem från stockholm i vaket tillstånd.


 Dags att grabba tag i snuttefilten, stoppa nappen i käften och krypa ner under filten
Av helena - 21 oktober 2008 19:48

elias



 Elias och jag var en tur till Rimbo och träffade Bamse. 

Av helena - 20 oktober 2008 22:03

Denna tunika är mitt senaste inköp och kommer snart att komma hem med posten. Tycker den är kanonsnygg!!!



Av helena - 20 oktober 2008 14:41


                                                   *   *    *

Har beslutat mig för att döpa om min väckarklocka till Karin. Trots två väckarklockor i lyan så var det messet från Karin som fick mig ur bingen i morse och då hade jag ”bara” försovit mig i ca timmen och hade således 30 minuter på mig innan jag skulle infinna mig på arbetsförmedlingen.

TACK Karinför messet i morse!!!!!!


 

I går kom Elias ut till Norrtälje och ska vara hela veckan hos farmor och faster. Till faster Helena kommer lillknas om någon timme och blir kvar till i morgon kväll.  Morgondagen är planerad och det blir en bussresa till Rimbo för att käka och hälsa på Lolas lilla orm, Bamse. Undrar vad Elias tycker om mina bekanta egentligen. Boel har en sköldpadda och Lola har en levande orm… Han måste tro att de inte är riktigt friska     :)  


 

I går var jag, Elias och mamma på bio och såg en film som var 1 ½ timme lång, vilket var i längsta laget för en liten 4 åring med myror i skorna. Så när filmen var slut så satt jag ensam och skrattade.

Det var meningen att vi skulle gå på ”Lilla spöket Laban” men den gick förra helgen så i stället hamnade vi på ”Walle” och det var en skojig film med massa humor, samtidigt som den hade ett tänkvärt budskap och som fick mig på depphumör ganska fort.

Helt klart värd att se på både det ena och det andra sättet, den lilla roboten var dessutom såååååå söt. 


 

Nu ska jag slappna av och njuta av tystnaden en stund innan lillbus dimper ner.

Av helena - 18 oktober 2008 23:13

När andra har eftermiddag så har jag morgon :)

Vaknade så otroligt sent att det inte ens bör nämnas i texten eftersom det är för pinsamt att prata om. Men jag hann i alla fall trilla ur bingen i tid för tvättiden. Så i dag har jag varit duktig nog och tvätta nästan varje skitig trasa i lyan. Ska bara ta mig tid till att orka tvätta alla stearinfulla dukar också. Någon som har tips på hur man får bort stearin från dukar??


 

Då jag trodde att lillebror skulle dimpa ner så gjorde jag även en köttgryta. Jag som aldrig varit förtjust i kött har plötsligt fått pippi på grytor. Har väll Karin att tacka för min nya förälskelse i kött eftersom det var hon som bjöd mig på gryta för ett par veckor sedan. Dagens gryta hamnade tillsammans med ris på min tallrik och rätten blev så god att det blev tre portioner innan min mage protesterade.


 

Lyckades i går fixa boxen så att den fungerade. Fann till min stora förvåning att jag även har Disney Channel, så min morgondag är räddad.  

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards