TALLUGGLAN

Alla inlägg under oktober 2008

Av helena - 28 oktober 2008 21:03

Man kan ge råd om så önskas och man kan säga vad man tycker men i slutenden så kan man aldrig säga åt någon vad denne ska göra. Eller rättare sagt, man kan säga åt denne vad den ska göra men eftersom vi alla har en egen fri vilja så kan man inte räkna med att ens krav/önskan ska bli åtlydda.


För vem är jag att bestämma över en annan människa?

Jag kan önska att någon lyssnar på råden som jag ger eftersom jag även har en fri vilja att kunna säga vad jag tycker och tänker. Men eftersom jag inte bara är säker på att jag har rätt utan VET att jag har rätt, men jag kan bara önska att de lyder mina råd. Men som sagt så lyder alla under den fria viljan och mina önskaningar har ingen som helst verkan om inte personen är redo att lyssna.

Visst! Man kan bli förbannad över att personen inte lyssnar och därför inte bara känna besvikelse utan även irritation över att ingen lyssnar på ens vishet. Men genom att bli irriterad slösar man bara den energi som man istället kan använda till något bättre.


Jag kan säga vad jag tycker men det är upp till varje människa att fatta sina egna beslut. Om det sen visar sig bli helt fel så har man bara sig själv att skylla som inte lyssnade på den som visste.

Det är upp till var och en att forma sin liv, att begå misstag och att lära av sina misstag.







Av helena - 27 oktober 2008 22:18

**********************************    En hund som heter Sex

När folk köper en hund döper de oftast honom till saker som Pluto eller Karo. Jag döpte min hund till "Sex". Men på senaste tiden så har Sex skämt ut mig.


Jag kommer ihåg en dag då jag tog Sex till rådhuset för att skaffa licens åt honom. Jag gick till sekreteraren och sa "Jag skulle vilja ha en licens för Sex".
Han sa att han också skulle vilja ha det.
Jag sa "Du förstår inte, jag har haft Sex sen jag var nio år gammal".
Han sa att jag måste ha varit en speciell unge.

Förra året så hade de en provspelning för hundar till en reklam om hundmat. Jag tog med Sex till studion för att se om han kunde få rollen. Men helt plötsligt så slet sig Sex och sprang runt i studion.

Jag gick efter honom, men chefen tog tag i min arm frågade vad jag gjorde där. Jag sa till honom att jag hoppades få ha Sex i tv:n. Han kallade mig skrytmåns.


En annan dag så sprang Sex ifrån mig mitt på natten. Jag gick runt kvarteret och letade efter honom. En polis kom och frågade vad jag höll på med. Jag sa att jag letade efter Sex.

Mitt fall tas upp kommande fredag...


*******************************

Av helena - 27 oktober 2008 22:05


 ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Vad är det för likhet mellan män och hundar


  • Ingen utav dem gillar dammsugaren.
  • Båda tar upp för mycket plats i sängen.
  • Båda känner sig hotade av sitt eget slag.
  • Båda markerar sitt område.
  • Båda är dåliga på att ställa frågor.
  • Ingen utav dem berättar vad det är som bekymrar dem.
  • Båda luktar äckligare med åldern.
  • De små verkar mer nervösa.
  • Ingen utav dem diskar.
  • Båda fiser utan skam.
  • Ingen utav dem märker när du klipper dig.
  • Ingen utav dem vet hur man talar i telefonen.
  • Båda två är väldigt misstänksamma mot brevbäraren.




:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Av helena - 26 oktober 2008 17:13

Under den senaste timmen har min tv bytt kanal 3gånger, stängt av sig 2 gånger och dosan ligger på andra sidan bordet. Antingen så börjar min tv/dosan att bli knäpp eller så har det flyttat in ett litet spöke som inte gillar vad jag ser på tv. Dessutom verkar den/han/hon ha problem med min lampa i fönstret... 


Av helena - 26 oktober 2008 16:54

Till min stora förvåning kan jag fortfarande se Canal+  och jag sitter fast i filmernas värld. Jag har länge velat se filmen "Music and lyrics" men ännu inte haft ork att leta efter den i DVD affären. Nu går den plötsligt på tv och jag gillar den verkligen. Detta blir nästa film i min bokhylla.

Av helena - 26 oktober 2008 15:24

I natt ändrade vi klockorna och därför somnade jag sent men vaknade tidigt :)  Problemet är bara att jag ännu inte orkat ändra alla min klockor, så vi får se hur mycket jag kommer att missa under dagen. Jag kommer i allafall att vara trött redan vid 22-tiden och inte som jag brukar, känna trötthet förrän vid närmare midnatt.


Jag tror att jag som alltid kommer att ha stora problem med anpassa mig vid vintertiden.

I dag har det varit en lat dag. 

Hamnade framför "mannen som talar med hundar" och därefter blev det lite pysslande i köket med att göra ett par matlådor till min far. medan köttfärslimpan stod i ugnen så passade jag på att måla lite på planschen som jag håller på med. Har hela dagen funderat på om jag kanske borde skriva lite på "novellen". Jag har fantasin för stunden men inte orken att koncentrera mig på orden.  Ska kanske ta mig i kragen och plita ner lite på novellen, så jag blir klar med fanstyget någongång.  

Av helena - 25 oktober 2008 21:40



                                     ***********************************

Likt ett barn och dess gympaskor växte

vi ur varandra.

Vänskapen försvann och

vi hittade andra

Vänner som motsvarade

våra behov och

drömmar vi delade försvann eller dog.



Jag saknar din vänskap och

din munterhet

Jag längst inne hoppas

att du det vet

Jag saknar skratten och

din busighet

Men livet förändras och

jag tvingas leva med det.


                                       ************************************

Av helena - 25 oktober 2008 17:13

17.15 och redan börjar mörkret lägga sig. Kanske det beror på att molnen hänger tunga men även kanske för att det är den tid på året då dygnet är kortare.


Väckarklockan (Hihihi) ringde på förmiddagen och frågade om lunch, vilket jag självklart tackade ja till och kravlade ur slafen. Ett par blåsiga timmar på stan innan kylan blev för svår och jag rullade hem. Blev en tripp in på H&M, Kappahl, Lindex och Åhlens och för en gångsskull så hittade jag absolut inget som jag gillade och tvunget tvingades köpa. Å andra sifdan så har jag köpt så mycket på Tradera att det kommer räcka med inköp denna sida av nyår.


Har hittat ett par tävlingar på nätet som jag ska ta mig tid att delta i. Chansen att jag vinner är väll inte så stor, men i allafall större än om jag inte deltog överhuvudtaget.




 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards