TALLUGGLAN

Alla inlägg under juli 2010

Av helena - 6 juli 2010 16:00

  

Av helena - 5 juli 2010 18:43

Det är härligt att sova ut ordentligt och vakna pigg.

Problemet är bara att det känns som halva dagen gått innan jag lyckas ramla ur sängen. 

I morgon kommer Elias på besök så de få vakna timmar jag haft i dag har gått åt till städning.

Jag vill inte att husdjuren (dammråttorna) biter brorsonen i fötterna innan han ens kommit in i min lya. 

Av helena - 5 juli 2010 18:31

  


Skriv om:  TOLERANS


Hon var den snälla, den som utan att tveka alltid ställde upp.

Viken tid på dygnet det än var, så fanns hon alltid i närheten.

Det var hon som höll sig nykter för att köra alla andra, det var till henne de gick dagarna innan löning för att äta sig mätta och det var henne de ringde klockan fyra på natten för att prata av sig.

Hon fanns alltid i närheten när deras nöd var som störst och den som alla förlitade sig på.


Det var aldrig någon som frågade om hon ville ha ett glas vin på festerna.

Inte för att de trodde hon var nykterist, utan snarare för att hon aldrig var bjuden.

Hon var bara den som ställde upp för att köra dem.Den de väckte mitt i natten för att tigga om gratisskjuts när festen var över.

Visst blev hon i vissa fall tillfrågad om hon ville följa med, men då endast om någon annan hoppat av och det fanns en biljett över.

Hon blev också tillfrågad om hon ville följa med ut på krogen, men då bara om hon kunde tänka sig att betala notan…


Hon var en i gänget för att hon behövdes.

Inte för att hon var populär, söt eller rik utan för att hon inte kunde säga ”nej”.

Hon var rädd att den dag hon sa ifrån skulle hon bli ensam, så hon lät sig hellre bli utnyttjad än osynlig och bortglömd.


  

Av helena - 4 juli 2010 20:54

Nu är jag åter hemma i "svalkan" på balkongen!

Tack och lov så har det börjat fläkta, så hettan är inte lika OLIDLIG längre där ute även om solen fortfarande ligger på. 


Var som sagt på IKEA och kom hem med skärbrädorna, men allt det övriga som jag planerat att köpa blev kvar i butiken. Men trots det så blev det en påse som jag trodde :)  

Gjorde en massa fynd och en miss.

Hittade en plastkanna som garanterat håller vätskan kall under varma dagar.

Problemet är att kannan inte får plats i min kyl, den är både för hög och för bred... Suck!

Men annars så gick allt bra under dagen :) 




Av helena - 4 juli 2010 19:45

  

Av helena - 4 juli 2010 11:47

Sitter och väntar på att mamma ska ringa. 

Vi är på väg till Stockholm för en matleverans till pappa, en tripp till IKEA samt hämtning av Elias.

Kollade i IKEA katalogen igår och hittade så mycket som jag ville ha och även en del som jag behöver :)  men troligen så blir det bara det viktigaste som följer med hem. Såsom flera skålar till Zasso, en konservöppnare (vart min tagit vägen vette gudarna!) och ett par tavelramar i prisklass super svinigt billigt! 


Men som vanligt lär jag komma hem med fler saker än planerat! 


  



Av helena - 4 juli 2010 11:42

Orsaken till att alla mina blommor på balkongen är platta!!





 


  

  


Av helena - 3 juli 2010 18:49

  

Skriv om: OVÄSEN


Barnen i lägenheter under har åter funnit pianot och glatt plinkas det fram ljud som inte ens en tondöv skulle kunna kalla musik.

Grannen över verkar vara ensam hemma, för alla fönstren är vidöppna och stereon är på högsta volym.

Pianot och techno tillsammans bildar ett nervpåfrestande oljud över området som  ackompanjeras av ambulansen som speedar förbi med påslagen siren.

Ett ljud som frambringar ilskna skall från en av jyckarna i porten bredvid.

Med 28 varma grader på balkongen vill jag inget annat än att sitta ute och njuta av solen och stillheten, men i dag är det allt annat än stilla.


Irriterat släcker jag cigaretten och knatar in i lyan där luften står still men där ljuden inte hörs lika väl.

Ska jag tvingas lyssna till oljud ska jag i alla fall själv bestämma vilket sorts oväsen jag vill lyssna på och som en trotsig barnrumpa knäpper jag därför på stereon, ökar volymen, öppnar alla fönster och slänger mig på soffan omringad av Iron Maiden.


Elbasen får golvet att vibrera men av technon, jycken och pianot hörs inte längre ett ljud…  


  




 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards