TALLUGGLAN

Alla inlägg under december 2013

Av helena - 26 december 2013 11:42

Är bortbjuden på nyårsafton och tycker det ska bli supertrevligt, samtidigt så är jag inte en social person och önskar även ligga hemma och njuta av tystnaden, ensamheten och en stor skål med chips... 
Jag vill umgås med mina vänner, men vill även ha ensamheten och mina egna tankar.

Vill klä upp mig och njuta av sällskap samtidigt vill jag ligga nedbäddad under fleecefilten i pyamas och bara vara... 


Ett par dagar kvar tills nyår, men det kan ju vara bra att meddela om jag kommer... 

Av helena - 26 december 2013 10:47

April


Lillskruttan och guddottern Jossan firade sin födelsedag med en otrolig tårta. 

Var under månaden en flitig besökare på loppisen i Görla och det blev endel fynd :) 
Att handla kläder i secendhandbutiker har tidigare varit en omöjlighet då allt varit för litet och det har varit jobbigt att se snygga kläder. NU är det plötsligt kul att handla snygga och udda kläder, och det händer numera att plaggen varit för stora  :) 

         


Fick äran att hjälpatill med smörgåstårtorna då "E" blev ett år äldre.
Slet som en liten gnu (Det var ett kuligt slitgöra :) ) men blev ganska nöjd med resultatet och de var såååå goda! 

   

Jag blev även bjuden på festen och

då togs första bilden på mig sedan op :)

  

Norrtälje hamnade under vatten och varenda stig och väg som jag brukade gå på var översvämmad...
Det var en aning spännande att se vattnet stiga för varje dag som gick.

     


Nanne Grönwall besökte Norrtälje och trots massor av långa människor framför mig, så blev det ett par bilder på den lilla kvinnan med den starka rösten :) 


   
Trots Översvämmningar och ruggväder blev det endel vackra promenader i omgivningen...
         


Denna månad blev även en beställning klar och tavlan hänger nu på Vätö :)
     


Månaden avslutades med ett besök på Björkögården och det traditionella Valborgsfirandet.
Jag vet inte hur många år jag ställt upp vid firandet och lika trevligt varje år har det varit.

Detta år var dock lite udda, då folk från förr ignorerade mig...

De kände inte igen mig så det var omedvetet från deras sida och gav mig ett par leenden under kvällen  :) 

J     

Maj



Som varje vår (höst sommar och... vinter), så blev det lagning av

"Vita häxan" och denna gång fixade jag bytet av däck helt själv

och de flesta av växlarna kom även på plats :) 

 

Duktiga Maxe :D 


En härlig kväll blev det när ett glatt gäng tjejer strålade samman vid Frescati och Vårruset. 
Blossom fanns på plats och lilla Thea ville inte gå hem efter loppet utan ville stanna kvar och njuta matsäck tillsammans med övriga tjejer :) 

Jag slog min gamla tid med 10 minuter :D  

            

Ett par soltimmar på balkongen blev det också
och med tanke på mina bleka ben så behövdes det 
:)











Av helena - 25 december 2013 20:54

Syster fick en favorit i repris... Min brors favorit  :) 


Två burkar med drickchoklad i olika smak. 

 

Av helena - 25 december 2013 20:45

Årets julklapp till Jossan blev en kudde i lappar. 
Jag hade verkligen inte en aning om vad jag skulle göra till henne och spargrisen i skåpet skrek av hunger... 
Det blev att fundera över vad jag hade tid att göra, lust att göra samt självklart kände att jag klarade av att göra. 
Lappteknik är inget nytt för mig, men att sy applikationer på ett helt tyg, är ett okänt område och jag blev förvånad över resultatet.


   

Blommor och blad fastsydd med sicksack. 

Jag blev som sagt förvånad över resultatet och än mer förvånad över att mitt tålamod överlevde, för mycket piller var det :) 
Jossan blev glad över kudden och jag håller på med ett par kuddar till mig själv med :) Har även fått förfrågan om jag kan sy ett par på beställning... 
Känns kul att de uppskattades. 


Av helena - 25 december 2013 20:28

Julafton utan minsta julkänsla :)
Regnet smattrade mot biltaket och min tomteluva på skallen blev mot slutet ganska varm :)
Gårdagen tillbringades i Hässelby hos syster med familj och var otroligt lugn och trevlig.
Exakt som en jul ska vara. Det enda negativa var att den tog slut för tidigt. Nästa år funderar jag på att sova över, så jag får uppleva mer av julkänslan. 
God mat, gott godis, trevliga samtal och massor av klappar under granen, varav de flesta gick till en liten glad flicka :) 


     

Årets vackra gran med 

massor av klappar! 

Även tomten kikade in med

ett paket.  

 Jossan i otålig väntan på fler paket.
Av helena - 24 december 2013 13:18

Nu åker tomtenissa ner till stan :-)

Av helena - 24 december 2013 10:30

Januari 

 

Mitt första besök i Göteborg och där höll jag på att bli kvar :)

Trettondagskonsert i Albert Hall.
En liten sporthall, mitt ute i ingenstans.




    

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

Uppträdde på Albert Hall gjorde Anders Ekborg, JTR och Moa Lignell.

JTR består av bröderna John Andreasson, Tom Lundbäck och Robin Lundbäck från Allingsås. Senare under året åkte de till Australien och var med i X - factor och jag tror att de kom ganska långt...  
   

 

 

Februari

Upptäckte hur kul det kan vara att gå i glasögonaffärer :) 

       

 

 

Ivriga besökare på Donken var jag denna månad (Både i Åkersberga och i Norrtälje)
och även en del fika blev det...

          

 

Men tack vare ganska flitiga besök på gymmet så lyckades jag ta mig till ett av delmålen...

     

 

 

Mars

I mars blev jag sjukskriven för bla stress och hemma en månad för att varva ner och ta det lugnt.

Ett av andningshålen blev Färsna 4H gård och deras mysiga fik.

 



   

Även promenaderna blev många...         


       


Jag testade under sjukskrivningen även lite nytt...

Hittade mönstret på en stjärna som bara blev såååå läcker, men mina leder tyckte att det var lite väl mycket piller med

den. Men jag gillar den skarpt! 


 


Prövade även för första gången i mitt liv att göra Mazariner och de gick åt :) 
    




   

Av helena - 24 december 2013 10:00

JULAFTON!!


Jag avslutar årets nedräkning med den underbara texten "Tomten", som Anders Ekborg läser så fantastiskt! 


Ta det lugnt med julmaten :) 

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards