TALLUGGLAN

Alla inlägg under december 2013

Av helena - 14 december 2013 15:24

Väntar på en perrong i ett mindre soligt Stockholm :-)
Men snart kaffe o trevligt sällskap!!

Av helena - 13 december 2013 21:37

Fullt ös medvetslös!
Kört på hela dagen i hög hastighet och nu orkar inte skallen längre. Jag hoppas att jag hinner resterande "måsten" i morgon...

Av helena - 13 december 2013 17:15

I går  12 december) blev det åter lite kultur för Maxen och jag fick "äran" att höra musikklasserna på Roslagsskolan uppträda.
Först var det luciatåg där alla klasserna medverkade och därefter uppträdde klasserna var för sig under någon timme.

Det blev lite tekniska problem, lite ostämda instrument och troligen nerver som darrade en aning för mycket... Men det var unga som uppträdde och inträdet var fritt :) 

Bäst  var i mitt tycke sjuorna där rösterna satt som de skulle och inte en ton var fel och det ska bli kul att följa deras utveckling.

Övriga klasser borde ha varit bättre då de faktiskt går i musikklass...  

 
   


Lucia på kommunhuset är en tradition sedan många år tillbaka. Förra året var jag sjuk och missade hela tåget.

I år var jag dock på plats och bjöds på lussefika i café och även om jag var först på plats så kunde sikten över luciaföljet varit bättre men vi hörde dem bäst i allafall... Den sköna platsen i soffan gjorde att vi hamnade bakom henne :) 


 


Av helena - 12 december 2013 21:44

Fortfarande vaken, men snart faller ögonen ihop!
Har i dag både ätit årets torraste lussekatt och lyssnat till en version av "O helga natt" som jag hoppas jag slipper höra igen!

Av helena - 12 december 2013 21:43

Fortfarande vaken, men snart faller ögonen ihop!
Har i dag både ätit årets torraste lussekatt och lyssnat till en version av "O helga natt" som jag hoppas jag slipper höra igen!

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards