TALLUGGLAN

Alla inlägg under december 2013

Av helena - 12 december 2013 05:59

God morgon världen!
Tystnaden är total, när man är uppe så tidigt att inte ens pälsbollarna öppnat ögonen ännu. Snarkande ligger de utsträckta i sängen och struntar i att jag sitter uppe och stirrar :-)
Vaknade redan vid 4.30 av ytterligare en av dessa unerliga drömmar som jag de senast månaderna varit förföljd av. Vaknade med ett skratt i allafall men kunde inte somna om.

Funderar på att chocka kollegorna med att vara först på plats idag...

Av helena - 10 december 2013 10:00

 Dag 10


Av helena - 9 december 2013 17:40

Visst, jag älskar doftljus och har för det mesta ett brinnande hemma, men i bland kan det bli lite väl mycket av det goda. Även med ett litet ljus brinnande på bordet blir doften för stark i min lya och vädring krävs för att jag ska överleva någon längre stund. 
Att då städa kontor med unga tjejer som älskar doftljus och som tydligen anser att ju fler ljus ljus dessto bättre, är ett rent helvete på ren svenska.
Om dessa tjejer dessutom gillar att blanda dofter som totalt skär sig med varandra, då blir det än trevligare att vara lokalvårdare.  

Jag har dessutom förkylningsastma och när jag är riktigt förkyld så tål jag inte ens mina egna katter och än mindre starka dofter.

Perfymavdelningen på Åhlens undviker jag och Ålandsbåtens Taxfree är inget som jag ser fram mot att besöka, då dofterna får ger andningssvårigheter i friskt tillstånd och när jag är förkyld så är det ett hårt grepp om astmasprayen som gäller om jag trots allt måste in bland dofterna.  

I dag var det dels astmaspray som gällde men även många huvudvärkspiller samt hjälp från kollega med två mycket väldoftande kontor...

Hela helgen har dessa ljus varit instängda i ett litet kontor med dörren stängd och när jag som första person i morse öppnade kontorsdörren för att städa, såg dofterna sin chans att döde mig, sin befriare...  
Fy snablar vilken dag!! 

Det blir inga doftljus hemma hos mig på bra länge. Jag måste först glömma hur det kändes att inte kunna andas! 



 


Av helena - 9 december 2013 09:25

Vit och orört!

Av helena - 8 december 2013 10:00

Dag 8. 


Av helena - 7 december 2013 20:52

Tyckte i morse när jag vaknade att jag hade många timmar att göra saker på. 

Snöstorm utanför rutan och jag skulle bara pyssla inne, slippa hoppa i kläderna och bara gå runt och lalla inne, men som alltid så räcker ödet näsan åt mig och jag börjar känna mig som en hamster i ett hjul, lätt panikslagen över den höga hastigheten som jag rusar i. 

Vindögd av trötthet, en värkande hjärna och natten närmar sig med stormsteg. 


Den många timmarna har rusat fram och jag har inte gjort ens hälften av vad jag önskat...

Det där med att jag skulle slippa stormen, krossades direkt när jag insåg att jag hade tvättstugan och en överfull tvättkorg. Att snön även i år dök upp och troligen inte kommer att smälta förrän nästa år, gjorde att jag nu tillslut var tvungen att "vinterbona" balkongen, jag kommer nog inte undan i år heller...
Jag har ju funderat på att förbereda balkongen sedan början av November, men nu gick det liksom inte längre att skjuta upp det längre, hela naturen är liksom redan vit... Så min stilla och lugna dag "sket sig" och det var liksom bara att skutta i kläderna och dra ner toppluvan över öronen och gå till affären för att köpa pressening.
Tog vägen via tvättstugan och kastade in kläderna i maskinen.

Hittade lite mer än jag borde i affären så det blev även lite lussebullar när jag kommit hem, hängt kläderna och stoppat balkongbordet under vintertäcket.

Så när jag var klar med bullarna bjöd jag in Sarah och kände mig extremt social när hon kom och jag hamnade vid datorn...
För att hinna med mammas julklapp måste jag i princip sitta hela natten vid datorn och mitt tålamod är efter några timmar vid en dator som hatar mig inte det allra bästa.  

Nu är klockan strax efter 21 och jag ska upp tidigt i morgon för en tripp till Stockholm och julmarknaden på Drottningholm med glad syster och söt lilltjej.

Lilltjejen ska dessutom ha en dansuppträdande i morgon, som jag glatt kommer att njuta av. 

Men jag hade hoppats att hinna sy lite på julklapparna och även förökt få mammas julklapp klar i dag, men jag tror att tiden inte vill vara med mig... Inte heller ögonen eller skallen om jag vara ärlig. 

 

 

Massa vit skit lämnade stormen Sven efter sig under sin färd genom Norrtälje 

 

Ett gäng gula bullar kommer nu att fylla min ganska tomma frys. 
Hälften med mandelmassa och resten med smör/florsocker.

Sååå goda och sååå onyttiga! :) 

 


 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards